Return to Website

Webmaster's "QPO" Forum

Welkom bij het "QPO" Forum plaats hier uw oproep of mening. Welcome to our "QPO" Forum. Feel free to post a message. Het Korps Mariniers en/of de Koninklijke Marine zijn NIET verantwoordelijk voor dit Forum dit komt geheel voor de verantwoording van de Webmaster van deze Dutch Marine's Homepage. Elk geplaatst bericht zal worden bekeken en zal bij oneigenlijk gebruik, beledigend taalgebruik en of laster aan derden van dit Forum worden verwijderd.

Forum: Webmaster's "QPO" Forum
Start a New Topic 
   Board|Threaded
Author
Comment
View Entire Thread
Re: NEPVETERANEN

Wim, goeie zaak dat je die neppert op je site hebt gezet. Overigens kom je dit soort fantasten overal tegen. Laatst kwam ik via mijn werk een sukkel tegen die zich voordeed als hotemertoot van de Europese Commissie voor weet-ik-veel-wat, en uiteindelijk de chauffeur van die pipo bleek te zijn.
Dan vraag ik mij af, wat is er mis met het beroep chauffeur??? Dit soort gasten moeten idd publieke worden afgemaakt.
Verder wens ik je een mooi en gezond 2006!
Groet,
Marcel

Ik vind deze mensen een beetje zielig, het draait toch niet aleen om met je onderscheidingen te pronken? het draait om de kennis en ervaringen die je hebt opgedaan, en daar met oud-collega's over te kunnen praten, en of iemand van mijn oud-collega's is uitgezonden of niet, voor mij zijn het stuk voor stuk beste kerels. Wat deze neppers ertussen doen begrijp ik ook niet.

Ik las laatst van een persoon uit rotterdam die begon over dat hij als Marinier een mortiercompagnie had opgericht tijdens de Tweede Golfoorlog (90/91) in een of ander arabisch land buiten Irak, in de woestijn. ik heb hier niets over kunnen terugvinden uit documentatie.

Heeft iemand hier info over, ik zou het graag weten, want ik vertrouw de persoon totaal niet, beetje ontwijkende antwoorden die ik krijg.

Mvg

Cor

Gewondenverzorger Bosnië '94/'95

Militair/Burger: Titulair Sergeant majoor ( 1 (NL/B) Transportbataljon T13, Bucovaca)

Ik heb ook net even de NEPVET pagina bekeken. beetje jammer hoor. Ik snap niet hoe die het durft om daar te staan.

Militair/Burger: Militair

Ja, die "meneer" Jansen uit Zoetermeer wordt de laatste tijd alweer in toenemende mate gespot met zijn groene baret en -inmiddels- 7 medailles op een rijtje. (Toegevoegd zijn de z.g. Koude-oorlogsmedaille, een wazig halskruis van een Belgische club en een Europakruis).
Enkele weken geleden liep hij parmantig in het museum Bronbeek, waar hij op gewichtige wijze uitleg gaf over de diverse artefacten uit het voorm. Ned. Indië.
Maar ach; hij is helaas niet de enige.
Er loopt nog ergens een triest figuur rond, getooid met tal van kleurrijke onderscheidingen, veteranenspeld en enkele brevetten op de borst,zich uitgeeft als zijnde oud-vakofficier van het Korps Mariniers en dat, terwijl hij tot twee maal toe gezakt is voor zijn korporaals examen (o.a. kaartlezen) en als Marn.1 in een vroeg stadium de dienst heeft verlaten.
Hij heeft zelfs een complete website, waarop hij door een (uiteraard-)andere absolute nono verheerlijkt wordt.
Het kan verkeren, mensen.
Zo zullen er in de komende dagen en weken nog wel in grote getale te voorschijn komen en met de borst vooruit op de eerste rij zitten bij de herdenkingen.
Bewijs ons allemaal een dienst door deze zieke geesten openlijk aan de kaak te stellen en wijs de schrijvende en fotograferende pers op hun aanwezigheid.
Ze zijn gemakkelijk te herkennen aan de indrukwekkende rij glimmende onderscheidingen op hun borst in vele fantasiekleuren. Vergelijk die eens met de échte en bij KB toegekende medailles en het bedrog valt direct op.

Ik wens alle echte (zelf ben ik geen veteraan) veteranen veel sterkte en zelfbeheersing toe in de komende weken: anderen zullen de aan jullie toegedachte loyaliteit en respectvolle erkenning wel van jullie stelen. Wees daar van overtuigd.

Militair/Burger: Oud-miltair

Email  

Is toch niet te geloven!
Erg benieuwd of hij Maart 2012 op de reunie komt in Roosendaal haha,staat hem nog iets leuks te wachten ben ik bang! Even dat gezicht onthouden...

Militair/Burger: Burger (dienstplichtig)

Email  

Beste webmaster
Ik heb op jullie forum een vraag gesteld over hoe ik erachter kom of iemand een marinier is geweest of niet.
Ik heb hier helaas nog geen reactie op gehad.
Nu las ik jouw bericht en hoop dat je mij helpen kan.heb je misschien een paar tips voor mij.
De bewuste man ik kwestie loopt de buurt te terroriseren met een mariniersbaret op en een sticker van jullie korps op z'n auto.
In het verleden,toen we nog op een normale manier met elkaar omgingen , heb ik het verschillende malen over het leger gehad. Ik weet als ex beroeps landmachtkorporaal natuurlijk wel het een en ander over defensie ,maar zijn verhaal klopte nooit helemaal. Als ik vroeg wat z'n lichting was keek hij mij nogal schaapachtig aan,alsof hij niet wist waar ik het over had,en lulde er vervolgens handig omheen. Ook wist hij te vertellen dat hij kok was en volgens mij hebben jullie geen eigen (scheeps)koks. Dus ik denk dat hij hooguit bij de marine heeft gezeten, niets mis mee natuurlijk maar je moet je niet anders voordoen en zeker niet als marinier of veteraan.
ik hoop snel wat van je te horen.
Met respect, Michel van der Stoop

Militair/Burger: ex Landmacht,b.b.t. kpl.

Email  

Quote: Michel v d Stoop
Beste webmaster
Ik heb op jullie forum een vraag gesteld over hoe ik erachter kom of iemand een marinier is geweest of niet.
Ik heb hier helaas nog geen reactie op gehad.
Nu las ik jouw bericht en hoop dat je mij helpen kan.heb je misschien een paar tips voor mij.
De bewuste man ik kwestie loopt de buurt te terroriseren met een mariniersbaret op en een sticker van jullie korps op z'n auto.
In het verleden,toen we nog op een normale manier met elkaar omgingen , heb ik het verschillende malen over het leger gehad. Ik weet als ex beroeps landmachtkorporaal natuurlijk wel het een en ander over defensie ,maar zijn verhaal klopte nooit helemaal. Als ik vroeg wat z'n lichting was keek hij mij nogal schaapachtig aan,alsof hij niet wist waar ik het over had,en lulde er vervolgens handig omheen. Ook wist hij te vertellen dat hij kok was en volgens mij hebben jullie geen eigen (scheeps)koks. Dus ik denk dat hij hooguit bij de marine heeft gezeten, niets mis mee natuurlijk maar je moet je niet anders voordoen en zeker niet als marinier of veteraan.
ik hoop snel wat van je te horen.
Met respect, Michel van der Stoop

Net zo als bij het KCT zijn er allerlei manieren om erachter te komen of iemand daadwerkelijk bij betreffende onderdeel heeft gediend. Kwestie van de juiste vragen stellen met als belangrijkste natuurlijk zijn lpl.nummer. Maar meestal vallen neppers vanzelf door de mand door hun manier van optreden,ik tenminste merk het al vrij snel of iemand "poep" praat of niet.

Maar terugkomend op het alsmaar groeiende gezwel dat nepveteraan heet: Er is 1 persoon in Nederland die men gerust als de moeder van alle nepveteranen,die zeggen bij een elite-onderdeel te hebben gediend, kan noemen nl.: Gerard Karel Meijers uit Horst alias Sifu Dschero Khan.
Google search en vooral dankzij een tip kwam ik op onderstaande link op met heel veel informatie over dit persoon.
http://forum.fok.nl/topic/1604156/3/30

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GH2I092O

Tijd voor een Stolen Valor Act in NL!

Op Facebook zag ik een zekere vaksergeant van de mariniers bd Bonora rondlopen met cdo speld, 29 juni j.l. op het Malieveld. Het wordt elk jaar steeds gekker. Het lijkt alsof hij elk jaar een onderscheiding er bij krijgt. Maar waar ze voor zijn, weet ik ook niet.
Maar cdo is ie zeker niet en nooit geweest.
Zijn we nou gek geworden of zo.

Militair/Burger: Oud marn

Email  
Get your own FREE Forum today! 
Report Content ·  · Web Calendars   Counters & Site Stats   Online Photo Albums   Free Blogs 
powered by Powered by Bravenet bravenet.com